Az Anbernic RG351P kézi játékkonzolra úgy vártam, mint a messiásra. Használatával magaddal viheted a Nintendo64, Playstation 1, PSP és más korábbi játékkonzolok játékait is.
Az Anbernic gyártó számos kézi játékkonzollal árasztotta el a piacot. A jelenlegi RG351P az egyik legolcsóbb modelljük, de már megtalálhatók a gyártó kínálatában olyan modellek is, amik nem IPS, hanem OLED kijelzővel lettek szerelve és már TV kimenettel is rendelkeznek.
Az RG351P hófehér dobozában maga a fekete színű kézikonzol mellett egy leírást és egy USB-C végű töltőkábelt is mellékelnek. Mivel európai raktárból rendelhető, ezért hamar meg is érkezett és semmilyen plusz költséget nem kellett fizetnem utána. A műanyag ház megmunkálásában nem találni hibát, nincsenek illesztési hézagok vagy recsegő részek.
Az elülső részt a 3.5 colos IPS kijelző uralja, ami köré gyűltek a vezérlő gombok. Baloldalon a Select gomb, irányító gombok és az analóg kar, jobboldalon a Start, alatta a funkciógombok A, B, X, Y, ahogyan ezt már megszokhattuk a játékkonzolokon. De valószínűleg a jogi herce-hurcák miatt az A és B kiosztása fel lett cserélve. Ezek alatt ugyancsak egy analóg kar kapott helyet, ami nem nyikorog és nem csak négy állása van, hanem középen benyomható kapcsoló rejtőzik alatta és amilyen intenzitással húzzuk oldalra a gombát, annak megfelelően lesz gyengébb vagy erősebb a mozgás, akárcsak egy igazi játékkonzol hasonló vezérlőjén.
Alulra került a sztereó hangszóró, a microSD kártyaolvasó, amit már előre tele pakoltak különböző játékokkal, de mi is bármilyen címet utólag is letölthetünk, amit a konzol támogat és itt kapott helyet egy reset gomb is, ha újra kellene indítani a gépet. Szerencsére ehhez még sose kellett nyúlnom a teszt alatt.
Felülre kerültek a ravaszok, név szerint az L1, L2, R1, R2 gombok, két USB-C OTG csatlakozó, amiből az egyik szolgál az eszköz töltésére és a fülhallgató csaltlakozó is. A ravaszok határozott kattanással jelzik használatukat, szerencsére ezek között sem találkoztam semmilyen hibával.
A tervezők arra is gondoltak, hogy ha az asztalon pihenne az eszköz, a hátulsó műanyag borítás, ami a 3500mAh akkumulátor kapacitást is hirdeti, ne karcolódjon meg. Így ide két keményebben gumírozott párna került. Érdemes elolvasni az apró leírást a gombkiosztásról, mert számos fontos információt tudhatunk meg belőle. Példázl azt is, hogy a két gomba egyszerre történő lenyomásakor lép vissza a RetroArch menübe, ahonnan aztán ki tudunk lépni a játékból a listaválasztó nézetbe.
Az eszköz hardveres meghajtásáért egy négy magos RockChip RK3226 CPU felel, ami 1.5GHz-en képes járni. A GPU feladatát a Mali-G31 MP2 tölti be, ami már ismerős lehet a mobiltelefonokból is. Memóriából 1GB DDR3 lesz a társ, a játékokat pedig a már említett memóriakártyáról indíthatjuk el.
A játékokhoz egy nyílt forráskódú Linux rendszer fut, amin az EMUELEC alap és a RetroArch emulátor fut, amivel így lehetőség nyílik a a következő játékkonzolok játékait futtatni:
- Dreamcast,
- Final Burn Neo,
- Game Boy Advance,
- Game Boy Color,
- Game Boy,
- Game Gear,
- MAME,
- MSX,
- NEO GEO Pocket,
- NEO GEO,
- Nintendo 64,
- Nintendo DS,
- Nintendo,
- OpenBOR,
- PC Engine,
- SEGA Genesis,
- SEGA Mega Drive,
- Sony Playstation 1,
- Sony PSP,
- Super Nintendo,
- WonderSwan Color,
A játékokat csak ki kell választanunk a lapozható menüből és máris játszhatunk velük. Voltak olyan címek, amiknél már érezhető volt, hogy a hardver nem annyira erős. Ezt a PSP játékoknál tapasztaltam csak, mint például a GTA Vice City Stories, Little Big Planet, de felraktam a God of War-t is, amik csak 15fps körül mentek. Viszont a kisebb játékokkal nem volt gond, ahogyan a PlayStation 1-re írt Gran Turismo, Tenchu stb. címekkel sem. Pár játéknál előfordult hang probléma, ilyenkor szaggatás, egyes hang részek kimaradása volt felfedezhető, de ez általában azoknál a játékoknál fordult elő, amelyeknek nagyon hardveres alapok kellettek volna, mint a fent említett címeknél. Viszont a többi játékkonzol játékaiban nem volt probléma, ahogyan a Gran Turismo, Resident Evil 3 vagy a Ridge Racer-ben sem.
Az eszköz nem kapott beépített WiFi-t, ám elvileg egy USB-C átalakítóval ez megoldható külső WiFi vevővel, de nekem nem sikerült összehozni ezt a rendszerrel. Játékokat egyszerűen pakolhatunk a memóriakártyára, mert csak a megadott platform könyvtárába kell felmásolni a képfájlt, ami a konzolon már meg is jelenik az adott kategóriában.
A 3500mAh kapacitású akkumulátort 2 óra alatt tölthetjük fel és maximum 4 órára elegendő játékidőt biztosít ez a méret. Az Anbernic RG351P nagyon tetszett, egyedül a nagy kapacitás igényű PSP játékok nem mentek vele, de a többivel nem igazán volt gondja. Az pedig kifejezettem meglepett, hogy milyen sok olyan emberrel találkoztam, akik mosolyogva fogták a kezükbe a konzolt, meglátva az utoljára gyerekkorukban látott játékokat.
A geekbuying webáruházából áfa és vámmentesen rendelhető meg az Anbernic RG351P, amelyhez akár az európai, Germany raktárat is választhatjátok, így innen 82.99$-t kérnek a játékgépért.
Anbernic RG351P játékkonzol európai raktárból
Nézzétek meg az online kupontáblázatunkat is a legfrissebb akciókért
BANGGOOD REGISZTRÁCIÓ ÉS RENDELÉS MENETE
GEEKBUYING REGISZTRÁCIÓ ÉS RENDELÉS MENETE
További hírekért és akciókért kövess minket a Facebook-on. A Google Chrome böngésző plugin feltelepítésével pedig támogathatod a munkánkat.
Támogasd az oldalt azzal, ha Google Chrome böngészőt használsz, telepítsd fel a támogatói plugint. Ezzel támogatod a munkánkat, így a külföldi webáruházak is látják az oldalról indított vásárlásokat, amelyek alapján még több akciót, terméket és tesztet mutathatunk be nektek. A böngésző plugint itt találod meg
Köszönjük, hogy támogatod az oldalt!