Ugye mindenki látott már olyan YouTube videót ahol az autó belsejéből készült felvételen – döntő többségében orosz ajkú autósok –  mindenféle extrát művelnek a közúti MMA mérkőzésektől egészen a szimpla medve elől futásig? Most Te is bekerülhetsz ebbe az illusztris társaságba, mert tesztünk alanya az autód minden rezdülését fel fogja venni. Az elején nem mondom meg, hogy mennyibe is kerül, de annyit elárulok, hogy a doboz háttérmintájaként használt Aston Martin nem feltétlenül a jó irányba indítja meg az árcédula fantáziánkat.

 

Alfawise G70 – Kicsomagolás

 

A tesztünk alanyát, melyet az Alfawise gyártott és a G70-es fantázianévre hallgat, vesszük most górcső alá. A dobozon büszkén hirdeti magáról a készülék, hogy FullHD-ban vesz fel, 170 fokos a látószöge, a hátsó kijelzője 2,45”-os. Illetve egy Sony Exmor IMX323 szenzor dolgozik a gépház alatt, ami a Xiaomi 70Mai kamerában is megtalálható. Ez utóbbi egy érdekes adat, mert ebből arra lehetett következtetni, hogy rossz fényviszonyok mellett is jó minőségű képet fogunk kapni. A technikai adatok kedvelői számára lesz érdekes a következő pár sor. Ezekről a teszt előtt érdemes ejteni pár szót, mert ezek alapján támasztottunk elvárásokat.

A készülékbe egy 2,45”-os IPS kijelzőt építettek a hátsó falba, amit az autón belül napsütésben is jól lehet látni. De azért ne ez alapján akarjunk vezetni, hiszen ennek az elsődleges funkciója az, hogy indulás előtt be tudjuk állítani a megfelelő látószöget, illetve a menürendszerben könnyen tudjunk lépegetni. Nem érintő kijelzős, látom ahogy sokan a szívükhöz kapnak, de ne tegyék, hiszen egy ilyen kis képen nem sok értelme lenne tapicskolni. A gombokkal gyorsan és hatékonyan el lehet intézni mindent. A készülék szivargyújtóról működik, nincs benne saját akkumulátor, de amikor leállítjuk a kocsit és nem kap áramot annyi feszültséget eltárol amennyi a mentéshez kell, így nem veszik el adat. Van benne Wi-fi is, amin keresztül képes videójelet is sugározni a telefonunkra, ha letöltjük a LuckyCam alkalmazást, ami elérhető Android és iOS eszközökre egyaránt.

Az appon keresztül a képeink közé menthetjük a sugárzott videót vagy képet. 1080p-s videót rögzít alapértelmezetten 3 perces „szeletekben” melyeket külön néven ment el. Egy perc durván 100 MB-ot emészt fel. A készülék maximum 64GB-os kártya fogadására képes, így nem nehéz kiszámolni, hogy kb. 21 órányi anyagot képes rögzíteni. Ez egy átlagos városi aszfalt szaggatónak akár 10 napra is elég lehet, ami nem rossz teljesítmény. A készülék -20 és plusz 65 fok között működik.

Az tény, hogy a mostani -7 fokos reggeleket zokszó nélkül vette a kis kamera és gond nélkül működött. Ha nem érzékel mozgást, akkor magától kikapcsol alapbeállításként. Persze aki az autót használja állványnak és a kis G70-essel akar time lapse-et készíteni mondjuk a Balaton jegesedéséről az ezt a funkciót ki is iktathatja. Azt korábbi tapasztalatok alapján tudjuk, hogy ilyen állványként a jeges Balatonban legjobban a Hummerek használhatók 🙂 A fentieken kívül még a „G” szenzor is bekapcsolható.

Térjünk át az érdemi részre és lássuk magát a készüléket! A G70-es egy normál méretű papírdobozban érkezik, alaposan becsomagolva, így biztosak lehetünk benne, hogy nem esik baja, míg hozzánk ér. Elsőre meglepett, hogy mennyire könnyű, de aztán eszembe jutott, hogy nincs benne akku, ezért annak ellenére, hogy igen masszív, mégis könnyű tudott maradni. A dobozban találunk a kamerához egy kis állványt, mellyel rögzítés után a kamera pontos irányát is be tudjuk állítani. Magára a rögzítésre kétféleképpen is sor kerülhet, az egyik egy tapadókorongos megoldás, a másik pedig tényleges ragasztás, melyhez találunk ragasztó felületet. Mi az előbbit próbáltuk ki, tehát tapadókoronggal került fel az első szélvédőre.

Az összeszerelés használati utasítás nélkül is egyértelmű volt, de akinek mégsem, annak ott egy kis füzet. A használati utasítás angol nyelvű, de a nagyon sok grafikával azok is megértik a működést, akik nem jártasok annyira ebben a nyelvben. Mikor először bekapcsoljuk, akkor érdemes egyet kalandozni a menüben, mert ha egyszer beállítunk mindent ahogyan szeretnénk, várhatóan többször nem fogunk hozzányúlni.

A menü jól átlátható, megfelelő méretű sorokkal és a gombokkal is könnyen végig lehet menni a beállításokon. Rengeteg beállítás van, ki-be kapcsolhatjuk pl. a dátumot, a G szenzort, hangfelvételt, mozgásérzékelést, wifit is. Lehet formattálni a kártyát, beállítani a „felvétel szeletek” hosszát 1-3-5 perc hosszúra, természetesen lehet állítani az NTSC-PAL formátumot is. A kártya, ha betelik értelem szerűen a legrégebbi felvétel törlésre kerül automatikusan, így folyamatos marad a rögzítés.

Miután feltettük a megfelelő helyre a kamerát és a hátfal segítségével be is állítottuk lehet is indulni, várhatóan sokkal többször nem fogunk hozzá nyúlni. A szivargyújtóhoz vezető kábele kimondottan hosszú, ezért biztosan nem lesz gond az sem, ha az ablak felső szegmensébe akarjuk rakni a kamerát. Külön figyelmesség, hogy a szivargyújtó tetején van egy USB csatlakozási lehetőség, így tudunk tölteni valamilyen eszközt akkor is, ha a szivargyújtó be van dugva a kamera miatt.

Miután feltettem a kamerát két dolog azonnal szemet szúrt. Az egyik, hogy a hátfalon lévő IPS panel képe az ár kategóriához mérten nagyon jó, szép kontrasztos a kép és jó a fényereje.  A másik pedig, hogy a 170 fokos látószög miatt az autó előtti kis távolságok is óriásinak tűntek, egy 1 méteres helyre már vártam, hogy bevág elém egy kamion. Viszont a gyakorlati haszna vitathatatlan, mert az autó eleje körül mindent „lát”.

 

Alfawise G70 – A nagy próba

 

Az Alfawise úgy hirdeti a G70 kameráját, hogy az ugyanazt a minőséget képes hozni, mint amit a Xiaomi 70Mai FullHD autós kamerája is tud.

Mielőtt rátérek a képminőségre fontos leszögezni, hogy ezek a rendszerek miért is készültek. A feladatuk a közlekedés, illetve a jármű körüli egyéb történések rögzítése. Sok országban a közlekedési biztosítások feltétele egy ilyen kamera megléte. Tehát ne ezzel akarjunk dokumentumfilmet forgatni, mert akkor csalódás fog érni minket. Mi természetesen ennek tudatában néztük vissza a felvételeket. Elsőre csak a hátlapon még az autóban, ahol kimondottan jónak tűnt minden. Aztán megnéztük monitoron is nagyobb képméret mellett. Először egy parkolóházban indítottuk be a kamerát, hiszen az ilyen helyeken rengeteg koccanás történik. Mi sokkal rosszabb eredményre számítottunk, mint amilyen a tényleges felvétel lett, ezért ezen a ponton nagyon bizakodók lettünk. A félhomály ellenére egészen jó volt a képminőség.

A felvételek készítésekor kimondottan szép idő volt a hideg ellenére, így volt napsütés bőven. Így ki tudtuk próbálni elég szélsőséges körülmények között is, teljes szembe napfénynél, erős árnyékoknál, stb. A videók minősége monitoron nézve sem volt rossz, egy kicsit talán túl van élesítve a kép és a teljes napfénynél is tapasztalható némi képzaj. Kipróbáltuk éjszaka is utcai világításnál és kivilágítás nélküli közúton. Ezeket a tényleg kimondottan „sötét helyzeteket” is simán megoldotta a kis G70-es. Természetesen erősebb volt a képek zajosodása, mint nappal, de az autó fénye által megvilágított rész jól kivehető maradt. A képminőségre összességében érdemes értékelést adni. Úgy látjuk, hogy sikerült egy értelmes középutat találni a „kevés fény” és „sok fény” feldolgozási problémájára.

A rosszabb fényviszonyok között véleményünk szerint nagyon jó teljesítményt hoz a saját árkategóriájában. Ámbár a tényleges napfénynél talán lehetne részletgazdagabb a kép. Mivel azonban nem filmforgatásra találták ki, hanem dokumentálásra, ezért a célnak – ki merjük jelenti – tökéletesen megfelel. A környezetünkben lévő összes jármű rendszáma könnyen leolvasható. A képminőség pedig bőven elég ahhoz, hogy egy esetleges baleset esetén minden felet azonosítani lehessen. Fontos megjegyezni még, hogy bár nem volt ilyen elvárásunk, de a kamerában van elektromos képstabilizálás. Így ha valamilyen gyönyörű úton autóztunk, vagy csak simán lehagytuk a pirostól indulásnál az 1-es villamost akkor azért azt bátran meg lehet mutatni a családnak, vagy a haveroknak.

Összegzés képpen elmondhatjuk, hogy az Alfawise G70-es autóba szerelhető kamerája egy megbízhatóan működő és megfelelő képminőséget biztosító eszköz. A tesztidőszak alatt egyszer sem fagyott le, mindent rendeben rögzített, egy rossz szavam sem lehet az eszközre. A rendszer „ébredési ideje” elég gyors, a gyújtás után néhány másodperc kell csak, míg beindul a kamera. Mire elindítjuk a kedvenc zenénket már biztosan működni fog. Melegedést, vagy egyéb hibát nem tapasztaltunk. Az ablakra rögzítő tapadókorong is jól teljesített, a nap végén is alig bírtuk levenni. A megbízható stabil és jó minőségű működéshez pedig egy kimondottan jó ár tartozik, mert szerintünk ezért a tudásért a 40$-os ára nem sok. Aki nem szeretne egy kijelzővel ellátott autós kamerát, de fontos neki a minőség, akkor az olcsóbb Xiaomi 70Mai lehet a jó megoldás, ami ugyanezt a Sony IMX323 szenzort kapta meg, mint az Alfawise G70, telefonos alkalmazással, képstabilizálással és minden földi jóval megáldva.

Az Alfawise G70 autós kamerát itt találod meg

 

Tetszett a cikk? Nyomj egy Like-ot!
Oszd meg az ismerőseiddel is, hogy ők is tudjanak a hírről!

Csatlakozz a Facebook követőink táborába!

 

Megosztás

Hozzászólok