A Kukirin G2 Max teljesen más, mint amit a Xiaomi tud nyújtani elektromos roller fronton. Robusztus mérete és színvilága összetéveszthetetlenül egyedivé teszi. 80 kilométeres hatótávja és a maximális 55km/h végsebessége pedig különleges aszfalt ragadozóvá teszi.
A Kugookirin.com weboldalán keresztül európai raktárból van lehetőség megvásárolni a gyors rollert, a hazai árhoz képest jóval kedvezőbben, 300 ezer forintért. Körülbelül 1 hét kellett hozzá, hogy a futár meghozza a 36 kilogrammos csomagot, én pedig nekiálltam lehámozni a külső borítást. A doboz egyszerűre sikeredett, a belsejében hungarocell párnák közé ékelődve lapult az összecsukott kétkerekű, ami mellé angol nyelvű használati útmutatót és európai szabványú csatlakozóval szerelt töltő adaptert küldtek. Így szerencsére nem kell átalakítókkal bajlódnunk, ha fel kell tölteni a járgányt. Egy kisméretű pumpa és bicska szerű szerszámkészlet segíti az első használatba vételt és a kormány felhelyezését, amit négy darab csavarral kell rögzíteni.
A Kukirin G2 Max a robusztusabb fajtából való, hiszen 126 centiméter hosszú és a kormányát lehajtva is 58 centiméter magas, súlya pedig 31 kilogramm. Nem az a fajta modell, amivel mosolyogva szállunk fel reggel a zsúfolt tömegközlekedési eszközökre. (De nem is kell, mert azokat simán leelőzzük, míg azok a reggeli dugóban állnak.)
A G2 Max anyagát tekintve alumíniumból épül fel, de nem a vékony fajtából. Borzasztó masszív és vastag minden eleme, hogy egy pillanatig se érezzük azt, hogy nem száguldásra tervezték. Ezzel magyarázható a nagyobb súly is, az IP54 védettség által pedig nem okoz neki gondot a nyári zápor sem. Az elektromos roller terhelhetősége 120 kilogramm, a maximális megtehető hatótáv a leírásban szereplő adatok alapján akár 80 kilométer is lehet, maximális sebessége papírforma szerint pedig 55km/h-ban végződik.
A roller 10 colos pneumatikus, azaz levegővel teli kerekeket kapott, de szélessége eltér a megszokott variánsaktól, hiszen akár terepre is kivihetjük magunkkal a vastag, 8 centiméter széles abroncsoknak köszönhetően.
Az első és hátsó kerekek is teleszkópos, rugós lengéscsillapítást kaptak, amik annyira jól nyelik el az úthibákat és a viacoloron való gurulást, hogy szinte csak fülelve tűnik fel a pattogó kerekek által keltett hang, hogy nem egyenletes úton haladunk.
A hátsó kerékbe épített motor 1000 wattos teljesítménye az elektromos autókhoz hasonlító ugrással startol el, ha nem finom adagoljuk neki az energiát. Így akik kisebb teljesítményű modellekhez szoktak, azok valószínűleg óvatosabban fognak bánni a gázkarral, amíg meg nem szokták a motor nyers erejét. Pár próbakört követően már szinte borítékolható, hogy sokan padlógázzal, az arcukon széles mosollyal fognak elindulni minden hosszabb vagy rövidebb távot megtévő szakaszokon is.
Az akkumulátor a 21 centiméter szélességű test alatt kapott helyet, aminek töltéséhez a kormány előtt lévő, rugós fedél alatt található csatlakozón keresztül tölthetjük fel az akksi pakkot. A leírás szerinti 48V/20Ah kapacitású akkumulátort a csomagban mellékelt 109 wattos európai szabványú töltőadapterrel 10 óra alatt tudjuk tele pumpálni energiával, ha teljesen lemerült. A roller baloldalára került a kitámasztó, az első és hátsó kerék sárvédőt is kapott, utóbbi ledes féklámpával lett felszerelve. Azonban világításért nem csak a féklámpa, hanem az első fényszóró és elöl/hátul, a roller mind a két oldalán is megtalálható, indexként is funkcionáló lámpa kapott helyet. Hiszen a kormányon található kapcsolóval jelezhetjük bekanyarodási szándékunkat is.
A lábrész nagy, sokkal nagyobb, mint egy Xiaomi M365 esetében és meglepő, de a Kukirin G2 Pro-hoz képest is szélesebb felépítményt kapunk. Meglepő volt számomra, de a G2 Pro elsőre nagynak tűnt, de a G2 Max annál sokkal nagyobb. Más elrendezést kapott a kerékvilla, a lengéscsillapító. Szélesebb kerekekkel rendelkezünk és a roller teste is szélesebb. A hátsó keréknél egy döntött lábtámaszt is kapunk, ami nagy sebességnél vagy terepen jön jól, hogy így a testünkkel is felvehessük a megfelelő pozíciót. Ez szintén hiányzik a G2 Pro-ból, ami az élményfaktort veszi el a kisebb szériából, de a G2 Max megadja azt, amire vágynánk.
A széles terület, ahova állhatunk 50 x 21 centiméteres, ez pedig sokkal nagyobb, mint az általam megszokott rollerek méretei. Gumírozott és bordázott felületén biztosan nem fog csúszkálni a cipőnk talpa. A nyitást és csukást közvetlen a kormányrúd alatti menetes zárral oldották meg, ami nagyon masszívan és kotyogás mentesen tartja a kormányt, aminek ledöntéséhez egy rugós karral is felszerelték. Ezzel nem csak stabilabban áll a kormány, de még egy biztosítékot ad ahhoz, hogy véletlenül se mozogjon a szerkezet. Lecsukva, a kormányon található kampót kell a hátsó sárvédőhöz akasztani, ami megfelelő erősséggel tartja a kormányt, hogy felemelve a rollert, megtartsa annak teljes súlyát. Az akasztó nem csak a kormány lecsukott állapotban lévő lezárásához, de nyitott állapotban csomagok szállítására is alkalmas.
A Kukirin G2 Max a gázkart, első és hátsó fékkart, dudát, bekapcsoló (és egyben szerviz menü opciót), indexet, világítást, kulcsos zárat és egy méretes, monokróm kijelzőt is kapott. A szerviz menüben olyan funkciókat is beállíthatunk, mint az akkumulátor feszültsége 36, 48, 52, 60 és 72V között, az indulási beállításokat, hogy a rollert meglökve vagy simán gázadáskor induljon el és ezeken kívül még sok más opciót is kapunk.
Semmi ördöngösség nincs a roller használatában, így percek alatt bele lehet rázódni, hogy megtanuljuk a gáz és fékkar helyes használatát és a súlypontváltást a kanyaroknál. Csak ki kell nyitni, bekapcsolni, és már száguldhatunk is. A levegővel teli kerekek a lengéscsillapításnak köszönhetően remekül helytállnak minden típusú útszakaszon.
Kukirin G2 Max teszt – A nagy próba
A kisebb emelkedőkkel is megbirkózik, hiszen az 1000 wattos motorral a 30 fokos dőlésszögű dombra is felgurulhatunk vele, bár testsúlytól függően ez a sebességből visszavehet. A 48V/20Ah kapacitású akkumulátora papíron 80 kilométer távolságra képes elröpíteni minket, de ez az ideális 60 kilogrammos terheléssel, sík terepen értendő. Harmadik fokozatban, szinte minden esetben maximumra pörgetve a motort, egy 80 kilogrammos sofőrrel is képes elmenni 50 kilométert, ami azért nem rossz teljesítmény.
Maximális sebességet nézve 53km/h tempót tudtam kihozni belőle sík terepen úgy, hogy nem kellett hozzá hátszél, de majdnem 300 méter kellett ahhoz, hogy elérjem ezt a tempót. Ennél a rollernél már kötelező tartozék a sisak, kesztyű és esetleg valamilyen könyök vagy térdvédő, mert egy ilyen sebességű esésnél már óriási sérüléseket szenvedhetünk, ha nem figyelünk oda kellőképpen.
Az elektromos fék a motort fékezi közvetlenül, amivel drasztikus lassításra képes, de a rollert külön fékkarral is fékezhetjük, ami az első és hátsó, bowdenes tárcsaféket hozza működésbe. Egyre jobban meghúzva a fékkarokat, a rugós mechanizmus által fékezhetünk vagy gázadáskor szelhetjük a métereket egyre gyorsabban és gyorsabban.
A LED-es visszajelző panelről leolvasható az adott sebesség, tíz leosztásban az akkumulátor töltöttsége, a három fokozatú sebességválasztó módja, a megtett és átlag kilométer és az akkumulátor feszültsége is. A multifunkciós bekapcsoló gomb első fokozata 15km/h-ig engedi a sebességet, a 2-es 30km/h-ig. A hármas sebességi fokozat pedig a maximális 55km/h-val, hogy leelőzzük a nyugodtan tekerő kerékpárosokat vagy a lassan guruló autókat.
Vélemény
A Kukirin G2 Max azt hozta, amit vártam. Nagy és nehéz, mint azt első blikkre gondoltam volna, ezzel pedig megnehezíti a tömegközlekedési eszközökön való utazást. Azonban olyan élményt nyújt, amit a kisebb rollerek nem tudnak megadni. A száguldás remek érzés, az akkumulátor sokáig bírja, a roller összeszerelése remek, megjelenése pedig vonzza a tekinteteket. Az európai raktárból hamar megérkezett és a gyártótól sikerült kedvezmény kupont is szerezni hozzá, amivel 300 ezer forintba kerül az elektromos roller és van PayPal fizetési lehetőség is. Ez az ár pedig átlagosa 50-60 ezer forinttal is kevesebb, mint amennyiért idehaza kapható, így ennyiért ez egy nagyon ajánlott vétel.
Kukirin G2 Max elektromos roller európai raktárból
🔹Kupon:NezdG2Max50
További elektromos rollerek és kerékpárok közvetlenül a gyártótól
Tedd a könyvjelzők közé az oldalunkat, hogy mindig megtaláld a friss híreket és a legjobb akciókat
Nézzétek meg az online kupontáblázatunkat is a legfrissebb akciókért
BANGGOOD REGISZTRÁCIÓ ÉS RENDELÉS MENETE
GEEKBUYING REGISZTRÁCIÓ ÉS RENDELÉS MENETE
További hírekért és akciókért kövess minket a Facebook-on. A Google Chrome böngésző plugin feltelepítésével pedig támogathatod a munkánkat.
Támogasd az oldalt azzal, ha Google Chrome böngészőt használsz, telepítsd fel a támogatói plugint. Ezzel támogatod a munkánkat, így a külföldi webáruházak is látják az oldalról indított vásárlásokat, amelyek alapján még több akciót, terméket és tesztet mutathatunk be nektek. A böngésző plugint itt találod meg
Köszönjük, hogy támogatod az oldalt!
2 hozzászólás
Nagyon király roller. Szerintem ebben a kategóriában a legjobb. 94 kilómmal 60 km t simán kihoztam belöle és 47-48 km / h maxot. Egy negarivuma van. Az első lámpája felfelé veret és kivakitja a szembe jövö gyalogost autóst bringást másik rollerest. Ez normálisan rugózik hiszen tényleges rugós lengéscsillapitása van nem úgy mint a csak torziós gumibakos G3. G2 maxot bátran ajánlom mindenkinek. 325-350 környékén elérhető. Várva az E roller kreszbe való besorolását és az egységes uniós jogszabályt.
Addig is Jó rollerezést kivpnok mindenkinek!!!!
hát.. pár hetes próba után tényleg jó.. 2 barátom aki együtt rollerezik ugyan ezen tipust vettek mind ketten. Körübelül 3 hónap óta használták és az egyiket most adták ide hogy felújtsam.. horribilis mértékű kopás volt rajta… Elektronikusan kifogástalan. Nyilván ők nem kímélték, terep, térkő, ugratás minden játszott.. egyszer borultak is ezért a kormányoszlop elhajlott, a csapágy felső tömítése nem zár jól. Viszont nagyon könnyű volt ujjlenyomattal indithatóra alakítani ez plusz pont..
Összességében látva a kopásokat én nem venném ezt a típust, de nyilván a nagyátlag nem fogja annyit hajtani mint ők ketten..