A Microgo M5 elektromos roller a Xiaomiéhoz képest sokkal robosztusabb. A BKV-n nehezen fogod szállítani, de nagyon masszív, úgyhogy biztos nem fog összecsuklani alattad.

Microgo M5 elektromos roller

Kupon: A62348EF4446

Körülbelül 1 hét kellett hozzá, hogy a futár meghozza a csomagot, én pedig nekiálltam lehámozni a külső borítást. A doboz egyszerűre sikeredett, a belsejében két hungarocell párna közé ékelődve lapult meg az összecsukott kétkerekű, mellé angol nyelvű használati útmutatót és európai szabványú csatlakozóval szerelt töltő adaptert küldtek, így nem kell átalakítókkal bajlódnunk, ha fel kell tölteni a járgányt. Szembetűnő a hasonlóság a Kugoo ES2 rollerével, hiszen a két típus teljesen megegyezik.

Microgo M5 teszt -1170349 Microgo M5 teszt -1170351 Microgo M5 teszt -1170353 Microgo M5 teszt -1170354

Nekünk kell összerakni, ami abból áll, hogy fel kell erősíteni a fékkart, csatlakoztatni kell a kábeleket a gáz és elektromos fékhez, beállítani a kormányt és feltenni a markolatokat. Ebben sokat segít a telefonos applikáció, ami azonnal egy 2 perces szerelő videóval indít. Nem kell megijedni, aki látott már imbuszkulcsot, annak nem fog gondot okozni ez a művelet.

A Microgo M5 a robusztusabb fajtából való, hiszen összecsukva 118 centiméter hosszú és ehhez 16 kilogrammos súly párosul, amivel igazán meggyűlhet az ember baja a reggeli zónázó vonatokon és más tömegközlekedési eszközökön, ha magunkkal akarjuk vinni a kicsikét.

Microgo M5 teszt -1170350

Az M5 anyagát tekintve aluminim épül fel, de nem a vékony fajtából. Ezzel magyarázható a nagyobb súly is, az IPX4 védettség által pedig nem okoz gondot a nyári zápor sem. Az elektromos roller terhelhetősége 100 kilogramm, a maximális megtehető hatótáv a leírásban szereplőtől eltérően (28 kilométer) 18-20 kilométer és a maximális sebessége 25km/h.

Microgo M5 teszt -1170366

A roller 8.5 colos tömör kerekeket kapott, így sosem fog defektet kapni, nem kell gumit cserélni. Szerencsére az első kerék fölé teleszkóp került, így valamelyest csillapítja az út egyenetlenségeit. Az első kerékbe épített elektromos motor maximálisan nem az átlagos 250W, hanem 350W teljesítményre képes. Kimondottan jó hír, hogy az akkupakkot nem a kormányrúdban helyezték el, mint a belépőszintű elektromos rollerek esetében, hanem a roller hasán kapott helyet a leírás szerinti 36V/7.Ah-os csomag. Baloldalra került a kitámasztó, jobb oldalt a töltőcsatlakozó, amit egy kis gumi kupak véd. Az első és hátsó kerék sárvédőt is kapott, utóbbi ledes féklámpával lett felszerelve.

Microgo M5 teszt -1170361 Microgo M5 teszt -1170368 Microgo M5 teszt -1170380 Microgo M5 teszt -1170383 Microgo M5 teszt -1170388 Microgo M5 teszt -1170403 Microgo M5 teszt -1170407

A lábrész nagyobbnak tűnik, mint egy Xiaomi M365 esetében, de nincs köztük különbség, bőven elegendő az itt is található 50 x 15 centiméteres terület és biztosan nem fog csúszkálni rajta a cipőnk talpa sem. A has alján kékben világító fénysort kapunk, amit nem lehet lekapcsolni, még a telefonos appból sem. Ha kell, ha nem, ez világít. A nyitást és csukást közvetlen a kormányrúd alatt oldották meg, amit szokni kell. Egy reteszelő kart kell felhúzni, hogy a kormányrész bekattanjon a helyére. Szerencsére stabilan tartja a kormányt nyitott és csukott állapotban is, így könnyen szállíthatóvá válik.

Microgo M5 teszt -1170358

Külön tetszett, hogy a Xiaomi rolleremmel ellentétben (amit a mai napig imádok) a Microgo termékére külön gáz és fékkar is került. Sőt, kapott még egy kis kilométerórát is. Jobboldalt a gázkar, a az elektromos fék az átellenes oldalon kapott helyet. Ezzel drasztikus lassításra képes, de épp eléggé engedi az első kereket, hogy ne bukjunk orra. Egyre lejjebb nyomva karokat, a rugós mechanizmus által úgy fékezhetünk vagy gázadáskor szelhetjük a métereket egyre gyorsabban és gyorsabban.  A rollert külön fékkarral is fékezhetjük, ami a hátsó, bowdenes tárcsaféket hozza működésbe.

Microgo M5 teszt -1170377

A LED-es visszajelző panelről leolvasható az adott sebesség, négy leosztásban az akkumulátor töltöttsége, a világítás módja, a bluetooth kapcsolat és a sebességválasztó is. A multifunkciós bekapcsoló gomb első fokozata 6 km/h-ig engedi a sebességet, a 2-es 15km/h-ig. A hármas sebességi fokozat pedig a maximális 25km/h-val, hogy leelőzzük a nyugodtan tekerő kerékpárosokat. A sebességi fokozatokat három különböző színnel jelöli. Az első világítást pedig rövid dupla egymásutánban megnyomva kapcsolható be vagy ki.

 

Microgo M5 elektromos roller nagy próbája

Semmi ördöngösség nincs a használatában, így percek alatt bele lehet rázódni, hogy megtanuljuk a gáz és fékkar helyes használatát és a súlypontváltást a kanyaroknál. Csak ki kell nyitni, bekapcsolni, és már száguldhatunk is. A Xiaomi rollerével ellentétben, itt gázadáskor azonnal elfordul a kerék, míg a Xiaomi-nál induláskor meg kell lökni magunkat. A tömör kerekekhez szánt első teleszkóp jó használatot tesz, hogy csökkentse az út egyenetlenségeit. De ha levegővel teltek lennének a kerekek és azt spékelnék meg egy teleszkóppal, az sokkal lágyabb érzést nyújtana. Nagy tempóval, térköves úton nem nagy élmény sokat gurulni, a sima aszfalton sokkal kényelmesebb az utazás, de az apróbb gödröket is megérzi az ember.

A kisebb emelkedőkkel is megbirkózik, így 10-15 fokos dőlésszögű dombra is felgurulhatunk vele, bár testsúlytól függően ez a sebességből visszavehet, hiszen amúgy is 100 kilogramm terhelésig ajánlja a gyártó a roller használatát. A 7500mAh kapacitású akkumulátora körülbelül 20 kilométer távolságra képes elröpíteni minket. A mellékelt európai szabványú töltőadapterrel pedig 5 óra kell ahhoz, hogy telepumpálja az akkumulátort energiával.

Az M5 modell bluetooth kapcsolattal is rendelkezik, ami MICROGO névre hallgat és letölthető Android és iOS készülékekre is. A roller összeszerelése előtt mindenféleképp érdemes megnézni az app által felkínált 2 perces videót és a rövid tutorialt a helyes kinyitásról és összecsukásról. Véleményem szerint felesleges az, amit az alkalmazás kínál, mert a sebesség módot és a világítást jobban szeretem, ha a rolleren állíthatom be, ezt nem egy alkalmazáson belül szeretném módosítani. Egyedül talán a térkép funkció a jó dolog, ha kíváncsiak vagyunk, épp merre bóklásztunk a rollerrel. De ehhez mindenféleképp mennie kell a telefonnak is.

A mobiltelefonnál maradva, a kormányon látható gumiborítású fül alatt egy USB port bújik meg. Ha telefontartót használunk a rollerhez, akkor menet közben a Microgo tudja tölteni a mobilt is. Ami egy hosszú út során nem rossz dolog.

Vélemény

A Microgo M5 azt hozta, amit vártam. Nagyobb és nehezebb, mint azt első blikkre gondoltam volna, ezzel pedig megnehezíti a tömegközlekedési eszközökön való utazást. Azonban, ha csak gurulásra szánjuk, elgurulni vele A-ból B-be, arra tökéletes válaszás. A gyártónak van egy kisebb és egyben olcsóbb modellje is, így azt is megéri szemügyre venni, ahogyan a Gshopper elektromos járgány felhozatalát, hiszen sok termékhez már az oldalról használható a nagy kedvezmény nyújtó kupon és számos terméket európai raktárból küldenek.

A Gshopper európai raktárából 137 ezer forintot kérnek a Microgo M5-ért, ami reális ár. Tekintve, hogy a Kugoo ES2 drágábban kapható idehaza, kinti raktárban pedig nem is nagyon találkoztam vele.

Kupon: A62348EF4446

Microgo M8 elektromos roller 97 ezer forintért

Kupon: AA702776B987

Elektromos kétkerekűek

 

Nézzétek meg az online kupontáblázatunkat is a legfrissebb akciókért

BANGGOOD REGISZTRÁCIÓ ÉS RENDELÉS MENETE

GEEKBUYING REGISZTRÁCIÓ ÉS RENDELÉS MENETE

További hírekért és akciókért kövess minket a Facebook-on. A Google Chrome böngésző plugin feltelepítésével pedig támogathatod a munkánkat.

 

Támogasd az oldalt azzal, ha Google Chrome böngészőt használsz, telepítsd fel a támogatói plugint. Ezzel támogatod a munkánkat, így a külföldi webáruházak is látják az oldalról indított vásárlásokat, amelyek alapján még több akciót, terméket és tesztet mutathatunk be nektek. A böngésző plugint itt találod meg

Köszönjük, hogy támogatod az oldalt!

Megosztás

Hozzászólás